UA-50187235-1
Wersja twojej przeglądarki jest przestarzała. Zalecamy zaktualizowanie przeglądarki do najnowszej wersji.

ENDODONCJA

Endodoncja to dziedzina stomatologii zajmująca się leczeniem wnętrza zęba, czyli miazgi, nazywanej potocznie nerwem. Leczenie endodentyczne zwane powszechnie "leczeniem kanałowym" polega na usunięciu martwej tkanki miazgi zęba oraz na chemicznym i mechanicznym opracowaniu kanału zęba i jego szczelnym wypełnieniu. Stosuje się je w martwych zębach, w zębach po urazach (złamanych lub wybitych) oraz w przypadku zapaleń miazgi. W żywych zębach kiedy występuje duża bolesność stosuje się leczenie ze znieczuleniem. Po leczeniu endodentycznym należy odbudować brakujące tkanki zęba. Można to tego użyć materiałów odtwórczych (chemo- lub światłoutwardzalnych), a w sytuacji kiedy trzon zęba jest bardzo uszkodzony trzeba wzmocnić ząb wkładami lub koronami protetycznymi. Istnieją różne rodzaje wkładów. Wkłady metalowe-lane - wykonywane w laboratorium po odlewie wycisków oraz gotowe, fabryczne zwane sztyftami . W ostatnim czasie stosuje się wkłady z włókna szklanego, które są bardziej wytrzymałe i lepiej wyglądają. Na tak wzmocniony ząb należy wykonać koronę protetyczną (uzupełnienie stałe). Może to być korona kompozytowa, akrylowa, metalowa lub porcelanowa - czyli ceramiczna. Leczenie endodentyczne pozwala na dłuższe utrzymanie zębów w jamie ustnej. Nieleczone kanałowo zęby mogą doprowadzić do powikłań kończących się zapalaniem ozębnej, okostnej i nieraz kości , zapaleniem węzłów chłonnych, a nawet zapaleniem opon mózgowych.

CENNIK

Leczenie kanałowe zęba jednokanałowego (bez odbudowy korony zęba) 150-250zł